fredag, december 18, 2009

Det våras för film!

Vi verkar gå en ljus filmvår till mötes. Vi har bland annat Tim Burtons Alice in Wonderland, den grymt coola dockfilmen Fantastic Mr. Fox och actionrökaren Iron Man 2 att se fram emot. Tyvärr har vi i Sverige en bioindustri som gillar att sätta krokben för sig själv genom att lansera filmerna i Sverige ungefär tre månader efter det att de har haft premiär i Staterna (ungefär vid den tiden då det börjar läcka ut illegala kopior på internet), men med så här bra film på g så kan det få gå ändå.


Dessutom är det snart Oscarsdax igen, den andra februari kommer nomineringarna. Vi får se om SF tar sig i kragen och visar nån av filmerna innan själva galan. Troligtvis kommer det inte att bli så, men man kan ju alltid hoppas. Om inte så finns ju alltid möjligheten att ladda hem filmerna illegalt, för er som vågar göra det. Jag vågar verkligen inte göra det längre...


När jag ändå kastar skit på SF så måste jag än en gång fråga: hur fan har ni mage att ta 110 spänn för Flickan som lekte med elden


OCH JA JUST DET: Naturligtvis kommer jag ge er samma grymma recensioner och förhandstips som jag gjorde inför förra årets Oscarasgala. Det kanske till och med blir bättre i år!

Inga kommentarer: