lördag, juli 26, 2008

Inga shorts på Etage!

Såhär i stört varma sommartider kan man tycka att det även för killar borde vara okej med bara ben på krogen, men på Falustället Etage har man en annan åsikt. Här gäller (bland många andra totalt idiotiska regler) en strikt dresscode: Y-kromosom + shorts = inget inträde.

Det borde vara upp till var och en om man vill ha shorts eller inte. Okej, det är långt ifrån alla män som klär i shorts men svett är inte heller det speciellt klädsamt. Om man, trots det sociala självmordet, känner sig sugen på att gå på lokal och flexa vaderna lite så tycker jag att det ska vara helt okej, för herre likväl som för dam.

Lyckligtvis var det inte shortsförbud på Harrys i onsdags, eller också så hade damen i kassan endast ögon för mina vackra ögon. Hur som helst kom jag in och hade kul, även fast jag var ful.

1 kommentar:

Vicky sa...

Haha! Jag är inte förvånad... Etage har/hade en vip-hörna med.. den bestod av en soffa på scenen. Så på ett så högklassigt ställe måste man ju ha dresscode!