onsdag, juni 23, 2010

Köp aldrig en nagelsax av märket Sally Hansen

Jag hatar att klippa naglarna, det är bland det absolut värsta som finns. När naglarna är nyklippta känns fingertopparna totalt osköna, att ta på vad som helst blir en jävla pina. Dessutom är det typ totalt omöjligt att klippa den högra handens naglar, hur tänkte de egentligen när de designade handtagen till nagelsaxarna? Varför är de så små? Det är ju totalt omöjligt att få någon kraft i klippen när man skall hantera de där äckliga små handtagen med vänsterhanden.


Här hos pappa finns det heller ingen nagelsax (eller jo, en rostig som är lika vass som ett bord), bara en sån där äcklig tånggrej. Om nagelklippning är illa är tånggrejen värre - naglarna liksom bryts av. Lika gärna som att använda tången kan man spara ut riktigt långa naglar och sen "klippa" dem i nån dörrspringa...


Hur som helst så blev jag nästan omvänd förrförra helgen när jag under en middag hos min gode vän Jesper Cs föräldrar smög in på toaletten och använde deras nagelsax. De hade en hel uppsättning saxar, alla så vassa att man knappt behövde ta i för att klippa. Det var typ magiskt, ett underbart ögonblick!


Så idag åkte jag upp till CityGross för att köpa en egen supersax, men kom hem med Sally Hansens jävla ****sax. Den kostade 104 kronor och är av allt att döma "SALON TESTED" - en märkning man ju brukar kunna lita på - men kan trots detta alltså inte klippa några naglar. Faktum är att den är sämre än den rostiga som redan finns här.


Jag blir så sjukt jävla trött. Eller förresten, jag var sjukt jävla trött redan innan, det jag blir nu kan snarare beskrivas som sjukt jävla tröttare. Om Sally Hansen är en verklig person så hoppas jag att hon använder sina egna produkter - det förtjänar hon. Godnatt!

Inga kommentarer: