tisdag, december 07, 2010

Road rage

Alltså jag blir vansinnig på all snö. Det går inte att cykla. Omöjligt! It can not be done! Det är modd och is och spår och utbytesstudenter och vallar och oplogat och fan. Och Jespers pappas cykel...


Igår när vi cyklade hem från badminton på Campushallen berättade Jesper C att han en gång blev jättearg på cykeln när han försökte cykla. Idag blev jag också det. Fast ändå inte så mycket på cykeln som på skiten som är ute just nu. Och det snöade idag igen, och igår, och dagen före det... Och visst, cykeln är dålig, men det skulle faktiskt vara möjligt att ta sig fram om det inte vore för snön. Nu är det bara för hopplöst.


Lyckligtvis så fattar jag att det inte är mänskligt att hålla alla vägar plogade under rådande förhållanden, så jag tänker inte skriva en insändare till Corren eller ringa P1 och klaga på skottningen. Det är till och med så att jag hatar folk som skriver insändare eller ringer till P1 och klagar på skottningen. Somliga verkar tro att det finns oändligt antal plogfordon och oändligt antal förare till dessa fordon, när det i själva verket är följande som det finns oändligt av: snö och vägar med snö på.


Och sen när det äntligen blir plogat, då ringer och skriver de istället in om att det är "så farligt med alla snövallar som plogbilarna lämnar efter sig, jag ser ju inte vad som händer där bakom".  Här kommer lite news: det är inte plogningen det är fel på, det är vädret!


Jag hatar snö. Jag hatar skidskytte. Jag hatar kyla. Jag hatar att vara torr i skinnet. Jag hatar modd. Jag hatar plogning. Jag hatar kärringar och gubbar som klagar i Ring P1.


Jag.


Hatar.


Vintern!

Inga kommentarer: