onsdag, februari 02, 2011

Final march of StockholmSkavsta

Jag var precis uppe på (Linköpings sämsta idrottsanläggning) Campushallen och försökte (för andra dagen i rad) anmäla StockholmSkavsta till vårterminens upplaga av studentserien. Idag gick det! Och vilket lag vi har sen. Trots en del tapp så har vi fått ihop en större ordinarie uppställning än förra säsongen. Hjälten heter Stefan. Han har kommit tillbaka från reservlistan och tagit med sig tre, enligt honom, grymma nyförvärv. Dessutom har min gamla labbpartner Sebban lovat att vara med och lira. Jag tänker mig honom som en sån där dryg kille med asmycket vinkel som alltid snurrar runt och skjuter, så jag tror att han är ett skapligt nyförvärv han också.


Sebban var förresten med i laget förra året också men hoppade av i sista stund eftersom hans läkare sa att han inte fick spela med sitt trasiga knä (läs: Sebban flyttade ut till mamma och pappa i Finspång och orkade inte åka in till matcherna men vågade inte säga sanningen). Nu bor han i stan igen och knät har läkt, så jag är 50 % säker på att han är med.


Hur som helst så börjar serien typ den 13e, så om ni vill se bra innebandy kan ni maila mig: marcus.gelin@saabgroup.com. Vi ses på plan! 

Inga kommentarer: