tisdag, oktober 26, 2010

HÄR HAR NI HAN SOM GÅTT PÅ TVÅ FÖRELÄSNINGAR OCH EN LEKTION I KOMPLEX ANALYS!

HEJ! Jag är lite halvaktiv i skolan just nu. Det är så att jag bara behöver läsa en enda kurs, 6 hp, (!) till innan jag är examensklar. Dock behöver jag läsa två kurser, 12 hp, för att få bidrag från CSN för de här sista två månaderna. Frågan är altså vilka kurser jag skall läsa.


Till att börja med så glömde jag ju anmäla mig i april, eller nästan i alla fall. Faktum är i alla fall att jag står utanför alla kurser utom Industriell Försäljning. Jag vill dock hellre läsa Industriell Tjänsteutveckling så jag gick på den inledande föreläsningen i den kursen nu igår. Tyvärr verkade den kursen då vara full, klart besked skulle dock inte komma förrän på torsdag - samma dag som första föreläsningen i Industriell Försäljning går. För att helgardera har jag därför börjat läsa Komplex Analys med Y:arna, bara för att det är lite roligt att räkna matte igen. Den kursen är dock på 8 hp och rätt svår, så det kan hända att jag inte pallar med. Kommer jag in på Industriell Tjänsteutveckling blir det till att läsa den och Försäljning, kommer jag inte in så blir det till att läsa Komplex Analys och Försäljning. Hur det nu blir får vi se på torsdag.


Hur som helst så kommer jag inte kunna tenta av Komplex Analys nu i jul eftersom den går samma dag som jag skall till Australien. Som tur är spelar det ingen roll: CSN bryr sig inte om jag faktiskt läser kurserna jag är registrerad på, så länge som jag är just det (registrerad). Eftersom jag bara behöver en enda kurs till, och eftersom jag inte har några andra omtentor, skulle jag alltså kunna skita i att läsa två kurser nu och bara läsa Industriell Försäljning. Mitt schema då? Helt jävla tomt. Därför kommer jag att läsa två kurser i alla fall, bara för att det är mysigt att hänga på skolan. Om jag kommer att tenta av två kurser eller skita i den ena, det får vi se.


Fan vad mycket text det blev alltså. Här kommer två kortare stycken:


Dagens lol: Idag på föreläsningen i komplex analys så satte Alexandersson (föreläsare) upp två ekvationer, ekvation 1 och ekvation 2. När han hade löst ut något ur ekvation 1 så sa han: "...och så stoppar vi in den i tvåan!". Först var det nån på bakre raden som började fnittra lite och sen fattade fler och fler vad det var som var kul, under typ tio sekunder bara stegrades fnisset. Jag vet inte om Alexandersson fattade, men det var kul i alla fall.


Dagens mogg: jag skulle smöra stekpannan men så stod den inte på spisen så jag hällde flytande flott dirr på plattan.


Klart slut!

Inga kommentarer: