torsdag, oktober 21, 2010

Remember, remember, remember, remember... FAME!

Här sitter jag och luktar svett och försöker skriva på min hemtenta. Resultatet? Dåligt! Det är rusktigt oinspirerande. Vi har inte ens fått några frågor att svara på. Uppgiften är: "sammanfatta det viktigaste du lärt dig i kursen". Allvarligt talat... Det är i de flesta fall omöjligt att gissa sig till vad examinatorn tycker är det viktigaste i en kurs, och de få gånger man lyckas är just den modellen eller metoden beskriven i en 30-sidor lång, trespaltig artikel skriven i minsta fonten där vartannat ord är påhittat av författaren.


Liksom innehållet i min hemtenta är också jag fattig. Just nu har jag inte råd med följande: att laga min cykel, att byta lampa på toaletten. Just nu har jag bara ett ljus från Afrika som lyse inne på toan. I måndags försökte jag raka mig där inne. Resultatet? Dåligt. Jag missade typ överallt och skar mig på fyra ställen.


Har han äntligen fått skägg?!, kanske ni tänker nu. Nej, det har jag inte. Tyvärr måste jag ändå raka mig. Jag har så att säga bara fått uppleva det negativa med skägg än så länge. Men jag är inte ledsen för det, jag vet att jag kommer ha många glada dagar med skägg i framtiden.


Nu ska jag skriva lite mer om varför projekt P08 (tillverkning av idiotisk symaskin) gick så dåligt. Vi hörs! Klart slut osv.

Inga kommentarer: