torsdag, oktober 07, 2010

Vem är det som står kvar?

Jag skriva om något idag, men jag kommer inte riktigt ihåg vad så jag skriver bara lite random grejer. En teaser är annars att jag inom en snar framtid kommer skriva ett inlägg där jag beklagar mig över den fjantstatus som innebandy har dragit på sig.


På tal om innebandy så drar StockholmSkavstas studentinnebandysäsong igång nu på söndag. Första matchen spelas mot våra ärkerivaler OldYs. Vi brukar nästan alltid förlora mot dem under säsongen, eftersom de flesta i vårt lag börjar på noll med kondition och koordination med de ligger på en konstant nivå året runt, men alltid vinna mot dem i slutspelet. Förra året åkte vi på däng med typ 7-1 första matchen vi mötte dem, bara för att slå ut dem med 5-1 i kvartsfinalen någon månad senare.


Och på tal om det så blir det också mitt första träningspass på ett bra tag. Förra veckan körde jag tre pass på gymet, varav två kändes ok men det sista riktigt dåligt. Den här veckan har jag haft nå skumt i huvet och i halsen och inte alls tränat, bara setat (Malin: suttit) hemma och sörjt mina försvinnande muskler. Och vad värre är: jag har inte tränat kondition på snart en månad. Alla är säkert trötta på att höra följande, men: jag hatar att vara sjuk!


Vad vidare är så köpte jag mina första mandariner/clementiner/satsumas/"vafan är skillnaden?" idag. Det är ju lite svårt att hitta fina frukter så här års, så här hade jag tänkt att länka min gamla mandarinskola som jag en gång i tiden publicerade här på bloggen. Tyvärr kunde inte ens Google hitta det gamla inlägget, så det får va. Viktigast är ju trots allt att jag vet hur man hittar de allra finaste citrusfrukterna.


En annan grej också: Det är Lok som står kvar, Lok står när de andra faller!

3 kommentarer:

malin sa...

Hehe, Lok står när de andra faller var det första jag tänkte när jag läste din rubrik

Marcus Gehlin sa...

Underbar låt! :)

malin sa...

Efter att ha spotifyat den insåg jag att jag nog aldrig hört den på riktigt, jag har bara hört själva refrängen. Med tanke på att den satte sig på min hjärna direkt måste den ju vara underbar på något sätt =P