fredag, maj 20, 2011

Gubbar

Idag körde jag ett riktigt hurtpass på gymet, klockan 0730 var jag där - ombytt och klar!

På gymet var också ett gubbgäng som säkert har det som sin grej att träffas på gymet varje fredagmorgon och "träna". I ungefär en kvart var det storsamling kring en riktigt stor gubbe som satt och armcyklade lite halvambitiöst. Samtalsämnet var den senaste tidens uppmärksammade våldtäktsanklagelser, till exempel de mot Dominique Strauss-Kahn och Julian Assange.

Till att börja med tyckte de att omständigheterna kring Dominique Strauss-Kahns påstådda våldtäkt var väldigt suspekta. Varför orkar jag inte gå in på här, men de flesta verkade tro att han hade blivit ditsatt (framed). Något alla var helt överens om var dock att Julian Assange hade blivit framead å det grövsta. En gubbe höll en lång utläggning om hur Assange hade "satt på" (ett uttryck han använde säkert tio gånger inom loppet av fem minuter) den ena och den andra tjejen och något om en trasig kondom och så vidare, men att tjejerna hade varit med i leken. I sann Scooby Doo-anda avslutade han sen med att säga att fallet hade lagts ner, om det inte hade varit för "nån kvinnlig jävla åklagare" (citat).

Gubbarnas snack var ungefär på samma låga nivå som i vilket tonåringsgrabbomklädningsrum som helst, vilket var både skönt och jobbigt att lyssna på. Skönt att gubbarna visar sitt rätta jag, jobbigt att veta att jag kommer snacka brudar i sexti år till.

Inga kommentarer: