lördag, juni 30, 2007

Den lila Sköldpaddan del 1

Kunde verkligen inte sova igår kväll, så jag gick upp och tittade igenom massa gamla grejer. Jag hittade teckningar och texter som jag och min bror Pontus har ritat/skrivit. Här är en fantastiskt rolig berättelse som Pontus har skrivit. Jag tänker återge den exakt som den är skriven, här kommer första delen:

Den lila Sköldpaddan del 1
de va en gång levde en.
Sköldpaddan som häte Skalet.
han har barn en hate urban
Den andra hete Hugo han
va tjock han har ina fler barn
han
tyker
om
fisk
han bor i vatnet nu ska.
Skalet åka till sin mamma
hn har med sigen fisk och.
ett kål uvod de va alt nu
reser han till mamma nu
är hn hos mamma gnag
nu äter kåluvud ät snark
snark kukere ku kloka ä 7

Som kommentar har Pontus lärare skrivit "Tycker Hugo om kål?" och Pontus har svarat "ja"

Det är lite lustigt att han sätter punkt efter nästan varje rad. Jag kommer ihåg att jag själv en gång trodde att man skulle sätta punkt efter varje ord...

Inga kommentarer: