lördag, augusti 18, 2007

Grannarna på Rydsvägen 262

Helt plötsligt bara sådär så har jag bekantat mig med två av mina grannar här i trappen. En av dem är en tjej som går samma program och i samma årskurs som jag, som har flyttat in på samma våning som jag nu efter sommaren. Först passerade vi bara varandra lite tyst i trappen, men på ost & vin-sittningen i torsdags bröt jag isen. Nu brukar vi faktiskt växla ett par ord när vi ses.

Den andra bekantskapen är en tjej som bor i korridoren under mig. Hon flyttade in igår kväll, och jag hjälpte henne och hennes föräldrar att bära. De hade kört i regn från Karlskrona utan tak på släpet, så alla grejer var helt fuktiga.

Vad kul det är att känna folk. Snart kanske jag kan ordna en trappuppgångs-gettogether här i min lilla lya.

2 kommentarer:

Melinda sa...

Roligt för dig och för dina grannar.Ha en bra kväll.

Knytet sa...

Lycka till i höst!Knytet