torsdag, oktober 02, 2008

En vanlig dag på Rydsvägen 364 C

06.30: Vår idiotiske granne släpper ut sin idiotiska hund på bakgården. Den idiotiska hunden skäller jättehögt och väcker hela huset. Jag vaknar upp, tittar på klockan och somnar om.

06.45: Mitt alarm ringer. Jag snoozar.

07.03: Nog snooozat för mig. Jag kliver upp, slår på datorn, går ut i köket, slår på radion och äter två mackor med ost och gurka.

07.05: Mattis mobilalarm går igång för första gången.

07.07: Mattis alarmklocka går igång.

07.17: Mattis alarmklocka ringer fortfarande. Jag går och dunkar på dörren till Mattis rum och säger: "Mattis för i helvete!". Mattis slår äntligen av sitt alarm.

07.30: Min gode vän Jesper C borde ha gått upp för länge sedan, men istället sover han till 0900 och missar föreläsningen i Digitalteknik.

07.31: Jag går in på mitt rum med en kopp te, slår på radion, sätter mig vid datorn och går igenom dt.se, expressen.se och dalademokraten.se.

07.40: Jag borstar tänderna samtidigt som jag kollar vilken sal min första lektion är i.

07.45: Jag klär på mig ytterkläderna och packar ner mina böcker i väskan.

07.50: Jag går upp till skolan.

08.30: Mattis går upp.

09.00: Jesper C går upp.

09.30: Mattis går till skolan.

10.00: Jesper C cyklar iväg upp till skolan.

12.15: Jesper C kommer hem från skolan, undersöker kylen och ser att det inte finns någon mat. Han äter upp våra sista mackor till lunch.

15.20: Mattis kommer hem.

17.20: Jag kommer hem.

17.30: Helt plötsligt drar Jesper C iväg någonstans.

17.45: Mattis kommer in till mig och undrar två saker: Vad ska vi äta och var är Jesper?

17.50: Jag och Mattis går iväg och handlar mat.

18.20: Jag och Mattis lagar mat och äter. När vi sitter vid köksbordet ser vi in till Jespers skrivbord. På skrivbordet står minst tre glas och fyra koppar, en flat tallrik och en djup tallrik med fasttorkade bär. Bakom Jespers säng står minst två glas.

"Hur kan han använda så jävla mycket disk?", undrar Mattis. Jag svarar att jag vet inte.

18.40: På diskbänken står ett par glas med konstiga blandningar i, till exempel röda bär och äppelskrutt eller kaffe med en te-påse i. Mattis ställer in de konstiga blandningarna på Jespers rum: "Det här får han fan diska själv."

19.00: Jesper C kommer hem och undrar om vi har ätit. Eftersom vi har ätit redan och Jesper inte orkar laga något äter han glass med varma bär till middag.

19.30: Jesper C sitter ute i köket och pluggar Digitalteknik. Han beklagar sig över hur svårt det är.

20.00: TV-timmen börjar. Den bjuder på Idol, Simpsons och Family Guy.

21.00: Var och en går in till sin egen dator.

23.30: Jag går och lägger mig. Jesper C drar igång ett gympass inne på sitt rum.

24.00: Jesper C har tränat klart. Jag har precis somnat. Jesper C går ut i köket och mixar ihop en proteindrink. Ljudet från mixern väcker mig. Mattis går och lägger sig.

00.45: Jesper C går och lägger sig.

1 kommentar:

Kvack sa...

OK....*hihi* jadu, vad säger man?Ps. Slutar nu: http://blogg.aftonbla... Ds