onsdag, april 08, 2009

Jag hoppas ingen står bakom mig just nu

Visst är det jobbigt när någon står och tittar över axeln på en när man sitter och skriver? Jag kan inte skriva när någon tittar på, knappt ens när någon sitter i samma rum. Det är egentligen ganska konstigt eftersom jag kommer publicera den färdiga texten på internet där vem som helst kan läsa den.

Det jobbiga för mig tror jag ligger i att jag tycker det är larvigt att skriva blogg. Jag känner mig lite dum när någon ser mig sitta och skriva i bloggen. Och ännu dummare känner jag mig när jag sitter och tänker efter, suddar ut eller formulerar det jag skriver. Jag vill helt enkelt inte att folk ska tro att bloggen är något jag bryr mig om, bara något jag tycker är lite kul att syssla med ibland.

Och nu när jag har skrivit det här i bloggen kommer alla som läser detta få reda på att jag faktiskt lägger ner ganska mycket tid på varje inlägg, men jag kommer även i fortsättningen låtsas som om jag inte gör det. Och det, om något, är väl konstigt och dumt...

5 kommentarer:

Tobias sa...

Haha, vad halvfilosofisk du var där då ;)

Marcus Gehlin sa...

Det blir så när jag har lov från skolan. Tankarna vandrar iväg.

Tobias sa...

Blir lätt så ja ;)

♥ Zombie ♥ sa...

Konstigt nog så är en offentlig blogg,precis som du berättar här,hemlig när man skriver den.Man vill inte gärna att någon ska se på. =)

Lovisa sa...

hahaha ae jag håller med dig dära. Det går inte att skriva när folk står och flåsar en i nacken :D