måndag, april 27, 2009

Snart springning

Om ca en och en halv timme skall jag ut och springa. Det kommer bli hur kul som helst. I fredags var jag nämligen nere på stan och köpte nya, fina springkläder: två par tröjor, tio par strumpor och ett par riktigt tighta springshorts. Dessutom fick jag (äntligen!) tillbaka min mp3-spelare från idiotinstitutionen (Expert), så nu kan jag lyssna på musik när jag springer.

Först var jag rätt säker på att jag inte skulle köpa skintighta shorts, men när jag provade ett par så ångrade jag mig: jag såg så jäkla proffsig ut med dem på. Dessutom tyckte expeditskan på InterSport att jag var tillräckligt vältränad för att flexa tighta shorts, och hon borde ju kunna sina grejer.

Och nu när jag är uppdaterad med den senaste utrustningen så är det faktiskt mycket roligare att springa. Just nu väntar jag bara på att maten skall smälta, sen är det dirr ut i spåret. Go Marcus!

4 kommentarer:

big sa...

Där verkar du ha hamnat direkt i fällan...det är inte kläderina som gör att du åresterar..det är faktiskt din kropp som presterar..men visst tror man att man förbättrar sin fysiska prestanda genom att klås sig så låt gå.Huviudsaken är ju att man rör på sig...Peter

Marcus Gehlin sa...

Det handlar om motivation, Big!

jerk sa...

Måste va sjukt onajs att springa i tajt dress, även om det är snyggt. luft och frihet är ju viktigt!

Marcus Gehlin sa...

Fel! Det är asskönt.