torsdag, april 02, 2009

Sjukdom och riddardrömmar

Just nu är jag sjuk. Igen. Jag har aldrig varit sjuk så mycket som jag har varit i år. Efter sommaren var jag ju sjuk i flera veckor, och nu är jag uppe i en vecka och oroar mig över att det ska bli fler. Den här gången får jag i och för sig skylla mig själv (jeansshorts tur och retur till Kårallen med alkohol i blodet) men det är ändå jobbigt.

Jobbigast är att jag verkar ha tappat hela mitt imunförsvar. Jag blir fan inte ens bättre. Tidigare räckte det alltid med två Alvedon innan läggdags men nu är fan allt jag äter helt verkningslöst. Jag har druckit massa c-vitamin och tagit tre Ibumetin om dagen och idag ska jag ringa och kräva pengarna tillbaka för den stört sjukt dyra flaskan Kan Jang jag köpte i måndags.

Och vad händer egentligen med min fina form nu när jag bara sitter hemma och hostar? Jag hade faktiskt arbetat upp en ganska sund motionsvana nu innan jag blev sjuk. Det kommer inte att bli helt lätt att återuppta de tråkiga joggingrundorna när jag blir frisk, särskillt inte som jag kommer vara extra trött och slut då. Just nu lutar det åt att jag kommer strunta i det hela och börja spela World of Warcraft istället.

Det går faktiskt inte att komma ifrån att det är ganska mysigt att sitta och levla upp en liten riddare i datorn. Jag tror att alla grabbar nån gång har haft en hemlig dröm om att rädda flickor från drakar och att rida snabbt på en trogen häst och att bära två ton tung rustning utan att röra en min, och så har även jag. Antagligen är det därför som så många betalar så mycket för att spela WoW. Än så länge betalar jag ingenting, men om tio dagar går mina testdagar ut och då får vi se hur det blir med den saken...

Inga kommentarer: