onsdag, juli 21, 2010

DRICKER ÖL MEN DET SPELAR INGEN ROLL JAG ÄR INTE GIMLI!

Det borde finnas ett piller för att radera ut precis all alkohol ur kroppen på bara ett litet moment. För hur svårt är det inte att planera när man vill gå ut och supa rejält dag ett och sen ta bilen och åka långt långt dag två?


Och också: Imorgon är näst sista dagen på jobbet och på kvällen ska jag dricka öl. Jag brukar säga såhär när jag står i baren: "Vadå 'en dag i morgon också'?"


Förresten: Om jag vinklar glasögonen lite, tippar dem framåt typ tio grader, så ser jag helt perfekt bra. När jag gör det gillar jag att kolla på björkar i solsken. Det känns så härligt att för en gångs skull se bra, och effekten av det blir som allra bäst när man kollar på tusentals blad som flyger runt i vinden - och ser alla detaljer med perfekt skärpa. Jag är så jävla avis på alla som ser perfekt utan en massa dyra jävla tillbehör. Under min livstid har min närsynthet kostat säkert 30 000 svenska, och ändå ser jag inte bra idag. Lämpligt vore ju om närsynthet gick på någon försäkring, men nädå (ge kvinnor mensbidrag istället, eller hur var det, Gudrun?).


Jag ska egentligen inte klaga, i övrigt har jag ju hälsan...

Inga kommentarer: