lördag, juli 24, 2010

Wait til I get my money right!

Fem veckors arbete är över, nu väntar jag på stashen. Tyvärr kommer inte degen vara till någon som helst glädje; den kommer spenderas på idel tråkiga grejer såsom hyra och skolböcker och annat jävla skit. Och nya glasögon.


Har tänkte efter nu, det är lika bra att köpa hela kittet: designerbågar, specialbehandlade plastglas osv. Typ fem tuss allt som. Jävligt roligt... Ännu tråkigare var det sist jag köpte glasögon, fick lov att önska mig dem i julklapp (tråkigaste julisen ever).


Jag ska vara klassföreståndare åt en klass I-nollor nu till terminstarten. Hade tänkte skaffa de nya fönstren innan dess men det kan bli skapligt knepigt med tanke på att lönen inte kommer förns i slutet av aug. Vi får se hur jag löser det, lösas måste det nämligen. Tänk att komma till Linköping, precis utflugen från föräldrahemmet, och få en, feta brillor till trots, halvblind klassföreståndare. Ba: HALLÅ! Det går ju inte... Och också: jag mår dåligt av att bära mina nuvarande brillor.


Ytterligare en knepighet är hur fan jag ska kunna testa ut nya bågar utan att ha linserna i. Mät upp femton centimeter på en tumstock så får ni se maxavståndet för perfekt syn för mina ögon utan glasögon.


Klart slut.

2 kommentarer:

Ma sa...

Operera! Du kommer aldrig att ångra det! Laser det är grejen!

Marcus Gehlin sa...

Äh det är ju inte värt. När jag har råd att göra det kommer jag vara så gammal att jag lika gärna kan ha glasögon...