måndag, juli 26, 2010

Glasögondepp

Kollade precis igenom Fritidsresors sommarkatalog. Inte en enda människa i katalogen hade briller (cyklop ej medräknat), alla var lyckliga. Om jag nån gång har råd med en ögonoperation ska jag boka första bästa resa till solen och på planet ner spola bort mina äckliga glasögon rätt ner i flygtoan.


När jag kommer ner till solen ska jag köra solbriller 24-7 och dyka ner i medelhavet och kolla på grejer utan att behöva oroa mig för att en våg kommer och sköljer väck linserna och med dem all min syn och att jag helt blind sugs ut till havs av nån undervattensström och inte ser vart land är och simmar åt fel håll och sen förväxlar himmel och hav och förgäves försöker nå ytan fast jag i själva verket bara simmar djupare och djupare ner och dör. När la policía plockar upp mig kommer de notera: "Cause of death: brillor"

Inga kommentarer: