söndag, augusti 08, 2010

Så jävla dyrt är det faktiskt inte med en kasse (även om priset har ökat med hur mycket som helst)

Idag var det alla utbytesstudenters stora handlingsdag nere på Hemköp i Ryd. Personalen stod handfallen, de tre öppna kassorna räckte inte till för fem öre. Köerna ringlade långt in i butiken. Jag skulle bara köpa en påse chips men blev trots det där i typ en halvtimma, först vankade jag av och an och funderade över om en påse snax skulle vara värt den långa kön, sen när jag bestämt mig för ja så tog kön säkert en kvart.


Spanjorskan (my guess) som stod framför mig handlade en stor kakburk, en påse (!?) bananer, ett paket cigg och ett paket postit-lappar. Sen när hon hade betalt ("thank you very much" sa hon till kassörskan) så skulle hon packa allt i sin ryggsäck. Problemet var bara att hon hade en sån där minimal rygga, sån som de gillar så mycket i utlandet. Hon började packa ner ciggpaketet - sen var det fullt. Då försökte hon med att plocka ur ciggpaketet och istället försöka med kakburken först. Men det gick ju inte, kakburken var ju flera tiotals gånger större än ciggen. Ha ha, tänkte jag, silly española!

1 kommentar:

Nina*S sa...

Hälsa Ryd!