tisdag, april 03, 2007

Angående Faluns värdelösa uteliv

Vet inte om jag tidigare berättat detta, men Falun är sveriges sämsta partystad. För det första måste man vara 20 år för att komma in nästan överallt, och inte nog med det så är det 20-årsgräns på folköl i Falu kommun. Antagligen därför att det är så jäkla vanligt att 18-åringar super sig till döds på folköl. Hur som helst så är det inte ens kul att festa i Falun när man fyllt 20.


I fredags var jag på Etage. Jag hade hoppats på lite usel rnb, ett gäng fjantar i VIP-hörnan och full fart på dansgolvet, som det var när Etage hette Palatset. När man kom in fick man dock besviket reda på att det var något fjantigt techno-tema och samma låt spelades hela kvällen. Att man tröttnade rätt fort behöver jag kanske inte berätta?


Lördagens besök på Harrys kunde sannerligen ha varit bättre det med. Vi kom dit vid ett-tiden och, lyckigt ovetande om att de stänger klockan två här i stan. Efter att ha stått i kö i en halvtimme och betalat det hutlösa inträdespriset på hundra svenska kronor, var vi inte speciellt festsugna när vi kom in. Vi skulle just gå lös på black jack-borden, när stället stängde och vi fick köa i tjugo minuter för att komma ut. Värt att nämna är också att baren på Harrys är hutlöst äckligt dyr. Jag kommer aldrig gå dit igen.


Om det här inlägget innehåller mycket stavfel beror det på att jag sitter vid min brors dator. Hans skärm är så suddig att jag inte ens ser vad jag skriver. Det är omöjligt att, till exempel, skilja a från e på den här skärmen.  

5 kommentarer:

MM sa...

Har varit ut i Falun på den gamla goda tiden & det var grejer det....;-)

Jenn sa...

aj då. att dem inte säger nåt då. betala 100:- och sen inte ens kunna va där en timme.. hur som helst, borlänge är inte så mycket bättre. :/

Sara sa...

Jag hade la tur att jag inte bor kvar i falun då...Jag är född där men nu bor jag i borås så det e bara att hoppa på busen och dra te göteborg om man vill :D tudelu

Max sa...

Harrys i Falun är ju klockrent! =) Man kan ju inte glida in klockan 01, det är alldeles för sent. Brukar vara i Falun ibland och parta till det lite och Harrys har aldrig svikit. Clabbe brukade ju DJ'a där, då var det kungmusik också! =)Jenn inte ska du väl klaga på Borlänge som har Bolanche! Det är ju hur bra som helst! =)Annars får ni väl hälsa på i Linköping, här är det riktigt bra klös till 03! =)

Yel sa...

Flamman, någon? =)