måndag, april 23, 2007

Nördarnas konung

Jag har tidigare skrivit om nördar som tar med sina cyklar in i trapphuset. Ikväll när jag kom hem från fotbollen såg jag en nörd som tog med sig cykeln ända in i korridoren. Antagligen skulle han ha sadeln med sig till sängs och gosa med den så att den är varm och skön till imorgon när han ska cykla till skolan. Närdarnas okrönte konung bor alltså i mitt hus. Det ni!

Och här kommer en cliffhanger: Imorgon ska jag berätta om världens sämsta mässa. Det (också) ni!

2 kommentarer:

Håkan sa...

Hej du, du har aldrig funderat på att vissa människor kanske har en fin cykel för att dom tycker om att cykla, eller för att det är ett bra sätt att träna på? och varför inte passa på att träna till och från skolan när man är student. Tids nog så har man nämligen knappt fritid överhuvudtaget när man studerar, och då är kanske sk. "nördcykling" till skolan det enda sättet att hålla igång någon slags kondition.Och har man som student lagt ut två månadsinkomster på en ny cykel så vill man inte att den blir stulen samma vecka.Skriv något vettigt nästa gång, som informationen om att kaffet blivit ännu dyrare i c-sam, måste vara nån slags trend att höja priset. Cafe Java blev ju också dyrare för ett tag sen. (8 -> 9)/lith-student

Marcus Gehlin sa...

Ni nördar är då för roliga.