torsdag, mars 17, 2011

Tack för... Inget!

Ganska ofta så står det en gubbe från röda korset/frälsningsarmén/ja ni fattar utanför det bästa kondiset nere på stan och tigger pengar med en bössa. En lördag för några veckor sedan förbarmade jag mig och gav bort alla småpengar jag hade. Det var två tior så det var minst över tjufem spänn.


När jag har lagt i mina pengar säger gubben: "Alla bidrag är välkomna!" . Som om han tyckte att mitt bidrag var i minsta laget. Så jävla otacksamt. Han kommer aldrig få något mer av mig.

3 kommentarer:

imsy sa...

Den gubben borde sluta vifta med bössan och skaffa en sedelklämma istället!

Frank sa...

När ska alla gamla människor med insamlingsbössor förstå att moderna människor ringer in sina bidrag på TV-galor och inte längre har kontanter på sig på stan?

Marcus Gehlin sa...

Patrik brukar alltid stoltsera med att ha varit kontantfri sedan 2005.