onsdag, mars 23, 2011

Om träning (igen) och om glasögon/linser på gymmet (igen) och om gubbar i duschen på gymmet (igen)

Vissa dagar beslutar jag mig för att slösa ett par linser på ett gympass. Igår var en sådan dag. Det är nästan alltid värt det. Av någon underlig anledning tycker jag faktiskt att det är roligare att träna när jag inte ser ut som en idiot. Konstigt...


Och: Inne i tvätthallen på gymmet är duscharna utrustade med både vanlig handjagare och sånt där fetingmunstycke i taket. Ibland när jag slår igång duschen så är spaken fälld så att vattnet kommer ur handjagaren, och jag kan inte för mitt liv förstå varför. Det enda jag kan tänka mig är att nån gammal gubbe använder den där handjagaren för att komma åt "i alla skrymslen och vrår". Och det är ju bara äckligt...

Inga kommentarer: