söndag, april 03, 2011

TÄNKET!

Här sitter jag i en ful lägenhet en ful söndag och rappar med till gamla Eminem-låtar. Det påminner mig om högstadiet. Och så fattar jag att Eminem faktiskt var rätt bra. Det stör mig att han har börjat göra låtar med typ Rihanna nu. Love the Way You Lie är ju... Skit? Ja. Skit! Mycket störande.


Andra låtar som får mig att tänka på högstadiet är Butterfly med Crazy Town och Teenage Dirtbag med Wheatus. På Britsarvsskolan hade de högtalare i korridoren som tryckte ut typ Mix Megapol dagarna i ända. Lyckligtvis hördes det inte speciellt bra eftersom vi ungar alltid förde sånt liv. Men det var då och nu är nu. Tacka Gud för Spotify!


På tal om Gud så träffade jag och min gode vän Jesper C en massa gubbar från just Gud på stan igår natt. Jesper fick en liten fickbibel av en gubbe och vi bägge fick ta (och tog) kaffe i kopp och jag tog en fint flätad bulle. Senare i bankomatkön läste Jesper högt ur sin bibel. Ingen ville höra på.


Och på tal om Spotify så har jag börjat twittra nu. Tyvärr är jag skitdålig. Eftersom jag inte hängt i Twittersvängen tidigare så är jag rätt "n00b". Men nu ska jag försöka köra på det i nån månad och kanske över sommaren och sen får vi se om jag har blivit bättre. Om inte så lägger jag ner. Men jag tror faktiskt inte att det är speciellt långt kvar tills dess att jag briljerar också i Twittervärlden. Det kanske är svårt att tro, men jag var rätt usel på att blogga en gång i tiden. Sen fick jag in tänket. Det är själva hemligheten. Tänket!

Inga kommentarer: