söndag, november 09, 2008

Den ansvarige Jesper C

Att Jesper C står som ägare till vårt hemtelefonnummer har lett till en del roliga telefonförsäljarsamtal. Av någon anledning verkar försäljarna anta att det är Jesper som står för de viktiga besluten här i hemmet, och är därmed inte intresserade av att prata med mig eller Mattias.

För någon vecka sedan försökte en telefonförsäljare föra ett samtal med mig, men gav snart upp:
Jag: Hej det är Marcus.
Försäljare: Hej! Jag heter något och ringer från något elbolag. Har du Jesper där?
Jag: Nej, han är tyvärr inte hemma just nu.
Försäljare: Okej. Men jag kanske kan prata med dig istället?
Jag: Ja det kan väl gå bra...
Försäljare: Vad har ni för elbolag idag?
Jag: Eh... Jag vet inte riktigt. Öh... Tekniska verken eller nåt tror jag. Kanske.
Försäljare: Vet du när Jesper kommer hem?
Jag: Nej tyvärr.
Försäljare: Okej. Jag får återkomma senare då.
Jag: Ja det är väl bäst det. Hej då!

Något säger mig att om han kände min gode vän Jesper C så skulle han inte vara fullt så ivrig att få prata med honom. Dessutom är det faktiskt mitt namn som står på el-kontraktet, men det behöver ju inte betyda att jag har läst det...

Inga kommentarer: