torsdag, november 13, 2008

Reklampelarn

På senaste tiden har det börjat ramla in mail med tips om tävlingar som jag kan tipsa om här i bloggen. I vissa mail står det en liten trevlig text om hur bra min blogg är, i andra står det bara att "detta kanske kan vara något för bloggen". I vilket fall så är jag inte intresserad av att delta någon tävling överhuvudtaget, och kommer därför heller inte tipsa om det. Och om det skulle komma ett mail med en tävling som jag faktiskt är intresserad av så skulle jag naturligtvis inte tipsa om den tävlingen här, det skulle ju bara minska mina chanser att vinna.

Här är utdrag ur två mail. För att inte råka tipsa om de idiotiska tävlingarna har jag tagit bort allt innehåll som har med respektive tävling att göra.

1.
"Hej,
Detta kanske kan vara något att tipsa om i bloggen?
Hoppas du tycker det verkar intressant.

Vänliga hälsningar,
Suzanna S*****z"


2.
"Hej Marcus! Jag heter Natalie W****t och jag tycker att din blogg är intressant då det är kul att följa ditt liv som student i Linköping. Eftersom du pluggar tror jag att det här projektet skulle kunna vara av intresse för dig och dina besökare.

Mvh,Natalie W****t på uppdrag av s********m.se"


Tack för de fina orden, men nej tack till fler tips om töntiga tävlingar.

Inga kommentarer: