söndag, december 07, 2008

FU

Den här artikeln påminde mig om något roligt: Det finns ett ställe i Dalarna som heter Fu. Det ligger någonstans i närheten av Nusnäs (där de tillverkar dalahästar) och det är alltid lika kul att köra förbi FU-skylten*.

*Eftersom ingen verkade fatta mitt inlägg om återfuktande handkräm tar jag mig friheten att anta att det finns vissa som inte fattar det här med FU heller. Såhär är det: FU är den internationella förkortningen av Fuck You, vilket skulle kunna översättas till dra åt helvete. Eller, om man gillar direktöversättningar, till knulla dig.

5 kommentarer:

Elin sa...

Yeees jag har åkt förbi FU skylten, den är sniiigg.Du hade rätt svar, förresten ;)

L sa...

Tänker varje gång jag ser dig på Island, att du är så sjukt söt.

Marcus Gehlin sa...

Det låter som mig det.

Ohh dea sa...

Haha, kan utifrån säkra källor säga att den har blivit knyckt minst en gång och funnits att beskåda en diverse lägenheter i Falun. :D

Marcus Gehlin sa...

Jag kan tänka mig det.