måndag, december 15, 2008

Typiskt fall av "det gick åt helvete"

Tentan idag bestod av två delar. En del med fyra frågor á en poäng, vilken delades ut först, och en del med fyra frågor á 3 poäng.

Efter första delen visste jag att jag hade fått ihop 3 poäng, och eftersom gränsen för godkänt på denna tentan var sex poäng kände jag mig ganska jävla hemma. Tyvärr slarvade jag med räkningarna på andra delen och fick fel svar på båda uppgifterna jag gjorde. Jag kommer få 5 poäng på tentan om de inte rättar jäkligt schysst, och ärligt talat: när fan har de någonsin rättat schysst på det här universitetet?

Att jag bara hann göra två av fyra frågor på andra delen var också skitkonstigt. Jag fick liksom inte till det på varken uppgift ett eller två där, och blev liksom helt perplex. Jag lyckades få ett svar på uppgift två där när det var en halvtimme kvar, och därefter klämma ur mig ett svar på ettan också innan jag gick. När jag kom hem och kollade svaret såg jag tyvärr att jag hade tappat bort en 2:a i svaret på uppgift två. Helt rätt förutom en jävla tvåa. Kan ni fatta det? En tvåa och jag hade varit helt säker på att få godkänt, nu får jag istället hoppas på ett mirakel. Därför kan allt dra åt helvete idag.

Inga kommentarer: