fredag, juni 12, 2009

Tomrum

Min stationära dator har gått sönder. När man trycker på startknappen börjar den humma och brumma som vanligt men den får aldrig kontakt med skärmen och istället för den sedvanliga, gröna, power-lampan lyser nu en ilsket orange lampa. Jag har försökt med allt jag kan, och jag har sökt desperat på internet efter lösningar. Tyvärr verkar det som om att jag kommer få lov att köpa en del nya delar till min lille kompis, så lagningen får vänta till efter sommaren.


Just nu känns det så jäkla fel att komma in i mitt rum. Det är så tyst och kallt och händelselöst. Datorn har alltid varit mittpunkten i rummet. Varje morgon brukar jag sätta mig i datastolen och kolla nyheterna, lyssna lite på radio och dricka te. Varje eftermiddag brukar jag sätta mig där och lyssna på musik. När jag stänger av honom på kvällen så är det som att sätta punkt för dagen; en underbar tystnad sänker sig över rummet när fläktarna slutar snurra. Nu känns det som natt hela tiden, ett tomrum som jag inte står ut med.

Inga kommentarer: