torsdag, juni 04, 2009

Tryckutjämna

Jag kan inte tryckutjämna (ni vet när man håller för näsan men ändå blåser ut luft genom den). När jag gick på dagis gjorde jag så ganska ofta, utan att veta vad det egentligen var. Det kändes lite kul och sådär när luften pös ut genom örat istället för i näsan. Men idag gör jag aldrig så längre: Jag vågar inte!


En gång när jag var liten och hade nån slags jättearg öroninflammation sa min doktor till mig att jag skulle göra så för att det skulle kännas bättre eller nåt, men varje gång jag gjorde så gjorde det bara ont. Jag kommer ihåg att jag stod framför hallspegeln och bara tittade på när jag själv grinade för jag tyckte så synd om mig själv. Och idag vågar jag alltså inte ens försöka. Tänk om det skulle göra sådär ont igen...

5 kommentarer:

knaskorken sa...

behöver du väl inte göra om du mår okej i luftvägarna å hör bra å så? ...akta dig för smärta för det gör ju bara ont ;)

Svecia sa...

Men hur gör du när du flyger?

Mikaela sa...

Sv; ja vad bra att jag vet vad antiklimax är...

//U sa...

Mmm det gör skitont! Jag är "öronbarn" och fått tryckutjämna i hela mitt liv *ryser* Det lustiga är att man vänjer sig vid smärtan, den går ju, tack o lov, över rätt fort.

Marcus Gehlin sa...

Tar ordentlig sats och flaxar med armarna.