torsdag, juni 04, 2009

Var tog vägen vägen?

Ibland händer det att man får en dålig lins, en som är jobbig att ha i ögat. Det är jävligt irriterande faktiskt. Jag får kasta bort den och öppna en ny och vips så har jag olika många höger- och vänsterlinser kvar. Ibland brukar jag säga det till min optiker när jag är nere på Synsam, och tydligen måste jag ha en extrem otur för "det händer så gott som aldrig att en lins är dålig på det viset". För mig har det hänt två gånger den senaste veckan...


Idag hände det alltså för andra gången denna veckan. Jag skulle ut och springa och pressade i linser på bägge ögonen. Efter ha känt efter och ominstallerat den högra linsen några gånger stod det klart för mig att den var kass. "Inte fan tänker jag öppna en ny lins bara för att ut och springa", tänkte jag. "Jag kör på en lins!" Det kommer jag inte göra igen.


Jag försökte mig på intervaller idag: Springa så fort man orkar, vila lite och sen upprepa. Orkesmässigt så gick det bra. Synmässigt gick det sämre:  Jag såg fan inte hur långt det var ner till marken. Jag fick springa på känsla, vilket inte är helt lätt i de ojämna Rydsspåren. Varje gång jag trampade ner var det nästan helt oförberett och allt som oftast alldeles för hårt. Lyckligtvis klarade jag mig runt utan att ramla, men nu är jag helt öm i knäna.

2 kommentarer:

matilda77a sa...

uppenbarligen är inte synsam att lita på. gnäll lite mer. Be om peng tillbaka? Be om bättre ting? har upptäckt att det inte lönar sig att vara så jävla "mesig o följsam". Gnäll tills du får vad du betalar för eller anmäl dom? ja- varför inte? Tror du att du är ensam om att få dåliga linser?

Marcus Gehlin sa...

Jäklar! Du är så arg att du knappt kan stava. Men jag förstår dig, Synsam är en kass optikerkedja.