måndag, januari 24, 2011

Ang. nakna gubbar med stora magar som väger sig på stora vågar (och andra som väger för mycket)

Testade ett nytt gym idag igen. Är lite ute efter ett nytt ställe att träna, nu när jag "jobbar" på andra sidan staden. Som det ser ut nu så kommer jag att köra på det stället jag provade idag.


Förra veckan provade jag World Class på stan. Det var väl okej, men det kändes som om det var rätt dryg stämning där (a.k.a. massa skolkande ungar som tränar i linne och står och speglar sig i miljoner minuter inne i omklädningsrummet).


Gymmet jag testade idag var bra, det blir nog där jag kommer att köra. Det finns dock minst två nackdelar med det här gymmet:
1. Jättemånga skämttränare (som bara går runt och drar lite och ser ut som idioter).
2. Väldigt trångt inne bland maskinerna (på grund av alla skämttränare).


Idag var det en familj (skulle jag tro) om två tjejer i tonåren och en pappa som var där. Klassiska skämttränare! Flickorna gick runt och satt lite på olika maskiner medan farsan stod och svingade upp för tunga vikter i bicepscurls. Jag vill verkligen inte vara den killen som anklagar folk för att vara överviktiga, men jag tror inte att någon av dem någonsin kommer att nå sin målvikt. Detta särskilt som jag såg alla tre sitta inne på pizzerian här nere i Ryds centrum, nu när jag hoppade av bussen där för att handla på vägen hem. Ibland undrar jag hur svårt det egentligen skall vara att få ihop viktekvationen; gör du inte av med mer energi än du stoppar i dig så är det lätt hänt att du går upp i vikt.


En annan rolig grej var när jag skulle duscha efteråt. Omklädningsrummen är jättestora med typ tusen brandgula skåp. Ungefär lika stort är duschrummet (eller tvättrummet som det heter där). Men det är ju inte det som är det roliga... Det som är det roliga är att i omklädningsrummet finns typ femton-tjugo gubbar som bara springer runt där, utan kläder men med stora magar. Eller, det är ju egentligen inte heller speciellt kul, men här kommer det: jag såg inte skymten av nyss nämnda gubbar inne på gymmet. Min slutsats måste därför bli att de helt sonika kommer dit efter jobbet enbart med avsikten att väga sig på (den gigantiska) vågen och duscha och basta och gå runt spritt språngande.


Eller, jag tycker i alla fall att det är kul...

2 kommentarer:

K sa...

sådana gubbar finns ju oftast på badhus också, de flesta helt oskyldiga, men sen finns det dom som också sitter lite föör nära i bastun. :/

Big sa...

tur att din närmaste gubbe (jag) inte ser ut på det sättet ha ha...