söndag, januari 30, 2011

Om mina tre fulla träningsväskor vilka skulle vara fler om jag hade fler väskor

Jag tror att mina träningskläder förökar sig, det verkar bara bli fler par shorts, fler skor, fler tröjor och fler par svettiga överdragsdresser för varje dag som går. Hittills har jag, så att säga, växt ur två väskor - varav en verkligen är gigantiskt stor.


Eller, för att säga som det är så har jag av egen fri vilja bytt träningsväska två gånger. Dock; när jag har packat över alla essentials till min nya väska upptäcker jag alltid att den gamla fortfarande är full. Det är liksom gamla tröjor, shorts och skor som ligger kvar där. Jag tror inte ens att de själva riktigt vet varifrån de kommer. Själv så har jag ingen aning.


Nu sitter jag alltså här, i en lägenhet som sakta fylls med träningskläder av okänt ursprung. En garderom är full, golvet i "hallen" är belamrat och tvättkorgen kollapsar snart under sin egen tyngd. Och för er som tycker att detta låter som ett i-landsproblem: utöver alla väskor har jag dessutom en ryggsäck full med innebandygrejer (långa strumpor med hål i tån, uppvärmningströja, inneskor och StockholmSkavstas - av Bravida sponsrade - matchställ). Just det.

Inga kommentarer: