tisdag, januari 18, 2011

Njut av smöret mens du kan!

Jag håller på att tappa smaken. Har jag skrivit om det någon gång? Så är det i alla fall. Ibland när jag dricker läsk känner jag bara bubblorna kittla till litegrann, inget mer. Smaklökarna reagerar liksom inte. Jag tar alltid min glass vanilj och utan topping och jag har på senare år börjat äta massa grejer som jag aldrig tidigare har gillat.


Och läs nu noga på: detta är inget påhitt, det går i familjen. Min pappa är likadan, fast värre. Han äter alltid mackor helt utan smör och ibland går det flera veckor utan att han äter annat än ris, tonfisk och kalkon. Och en gång när vi var på semester så åt han havregryn och vatten till frukost - kallt, utan att koka till gröt och utan tillbehör. Det gör du inte med smaken i behåll.


När jag var liten tyckte jag att Kopparbergs 2,25-cider smakade nästan bara alkohol, idag dricker jag vilken öl som helst. Öl som öl tycker jag, men har samtidigt läst att det verkligen inte är så. Farsan dricker nästan bara tioplus-öl, jag antar att allt annat är som vatten för honom.


Och det är därför jag äter så mycket smör nu. Jag förbereder för en smörlös ålderdom.

5 kommentarer:

big sa...

Men att hänga ut sin stackars pappa på ett sådant sätt...hmmmmmmmm.

Marcus Gehlin sa...

Men jag hänger ju också ut mig själv, helt enligt principen "sådan far, sådan son".

Sandra Rehn sa...

Hej!Googlade fram bloggar i Linköping och hamnade på din!Jag jobbar för ett företag som ordnar event och eftersom vi är i Linköping nästa vecka söker vi med ljus och lykta efter bra personal där. Om du, och gärna några polare med tip-top-jobbmoral, är sugna på möjligheten att tjäna lite extra (jag kommer själv nyss från studentlivet, jag har inte glömt CSN-tristessen) så gå in på vår hemsida, klicka på "jobba hos oss" och intresseanmäl er!MVH Sandra Rehn, Creative Channels

Marcus Gehlin sa...

Måste jag också ha "tip-top-jobbmoral" eller räcker det om mina polare har det? Är det så att det är det senare som gäller så kan jag vara er man, annars: inte.Er hemsida fungerar förresten inte (och det beror inte på att jag är en idiot som bara trycker på länken här ovan, som leder till en helt galen adress, utan det beror på att den inte funkar).

Marcus Gehlin sa...

Ta det lugnt, nu fungerar den igen.