torsdag, januari 27, 2011

Störande personer på Hemköp i Ryd och andra störande personer i Ryd

På Hemköp i Ryd i dag stod jag bakom en störande person. Killen köpte två mörka chokladkakor med 70 % kakao och fyra rödgula äpplen. När kassörskan annonserade "40 kronor tack" så blev han helt perplex. Efter ett tag frågade han: "Vad kostar chokladkakorna?", som om han inte kunde acceptera priset (i mitt huve är 40 kronor för choklad plus äpplen ungefär precis vad jag tror att det kostar). Kassörskan svarade att hon inte kunde se vad de kostade om han inte tog ur kortet och avbröt köpet. Då gjorde han det... När han sedan fick reda på att chokladkakorna kostade 32 kronor sa han bara "jaha", satte i kortet igen och betalade.


Alltså... Även om han misstänkte att kassörskan hade slagit in fel pris så säger ju varenda gram hjärna i en normal manskropp att felet högst är två-tre kronor. Och vad spelar det för roll? Tre kronor? Herre gud... Så jävla störande. Dessutom hade han med sig en gammal plastpåse hemifrån att packa varorna i. Come on, liksom!


Jag har hört att vissa tycker att rätt skall vara rätt, men rätt är rätt jävla dumt i huvudet i det här fallet.


Vad vidare är så satt jag och min gode vän Jesper C bredvid ett helt gäng störande personer på HG (studentpub) idag när vi var där och käkade. Mat och dryck är bra och kostar nästan inget, personalen jobbar typ gratis och stället ligger mitt i Ryd. Detta är dock inte tillräckligt för vissa, speciellt då inte för denna grupp flickor (plus grabb), troligtvis hemmahörande på ett mycket tveksamt högskoleprogram. Efter att de setat och väntat på mat i ungefär tjugo minuter fick killen in sin mat. Då började en upprorisk stämning sprida sig i gruppen.


Tjejerna var verkligen vansinniga över den dåliga servicen. Kommentarer som "Det här är bland det sämsta jag varit med om" och "Det här är FAKTISKT en restaurang" förekom frekvent. Efter att ha lyssnat på ungefär en kvarts outtröttligt tjatter om HG:s urusla service tröttnade jag och Jesper C och gick hem. Om ni tycker att det var svagt av oss så måste jag tillägga att de dessförinnan ivrigt hade diskuterat träning. Nån tyckte att hon hade gått upp i vikt och alla andra försökte överrösta varandra med "jag förstår att du menar jämfört med hur du var förrut" och "men du är verkligen inte tjock!". Sen var det nån som tränade men"verkligen inte ville få stora muskler" och så vidare...


Jag och Jesper pratade om robotar. Lite högre nivå liksom...

3 kommentarer:

Emma sa...

men det heter ÄNDÅ inte setat! Suttit, mänska!

Michis sa...

Klaga på servicen på HG?Jamen, kära nån. Ja, det finns uppenbarligen fortfarande folk till allt.

Marcus Gehlin sa...

Jag har också skrivit "huve" istället för huvud.