torsdag, oktober 18, 2007

Mitt slickfinger är satt ur funktion

Just under tenta-p, när det verkligen inte fick hända, har jag skadat mitt slickfinger så till den milda grad att det är oanvändbart. Ett äckligt plåster hindrar mig från att använda fingret, och typ hundra gånger idag har jag råkat slicka på plåstret. Hur äckligt som helst faktiskt.

För alla som inte vet det så är ett slickfinger det fingret du slickar på när du ska byta blad i en bok eller tidning. Mitt slickfinger är mitt vänstra pekfinger, och det använder jag även när jag ska öppna plastpåsar.

4 kommentarer:

Nina sa...

Jag har höger pekfinger som slickfinger...om du undra...*ler*...

Marcus Gehlin sa...

haha. vilka konstiga människor det finns här i världen...

syrran sa...

Tråkigt.. men nu kanske du slipper tentan på måndag;) not ....

Razika sa...

Gillar ditt inlägg om slickfinger. Och Marcus visst finns det många konstiga människor, men ärligt talat är vi inte alla lite konstiga, jag är iaf.