söndag, oktober 21, 2007

Om varför du aldrig ska köpa en mobiltelefon från Motorola

En lista över några av de mest förtjusande funktionerna på min mobiltelefon:

1.I inkorgen för sms kan jag spara ca 25 sms innan jag måste rensa, men jag kan spara ungefär hundra skickade sms utan att minnet tar slut. Ibland gillar jag att sitta och läsa sms som jag skickade för två veckor sedan, så det är ju perfekt. Något annat jag tycker om att göra är att rensa min inkorg tre gånger i veckan. Ännu mer perfekt!

2. Ibland ringer inte alarmen som man har ställt in. Detta innebär oftast sovmorgon. En helt underbar funktion med andra ord.

3. Då och då stänger mobilen av sig självt. Väldigt skönt med tanke på allt batteri man spar. Tyvärr missar man ofta samtal, men som man brukar säga: är det viktigt så ringer de igen.

4. Den bästa funtionen är att telefonen lägger på ett eko på alla mina samtal, vilket gör att jag låter som en ascool robot som står i en tunnel och pratar i en plåtburk. Ascoolt!

2 kommentarer:

Annika sa...

Det låter onekligen som en alldeles superb telefon! Lite som min, faktiskt, trots att jag har en LG-mobil. Ett av många härliga exempel: Den har ingen funktion för att ta tid, exempelvis tidtagarur eller timer, men däremot en valutakonverterare. Vilket förstås är kanon varje gång jag är utomlands och har glömt att kolla vad pesos eller lire eller vad det nu kan vara ligger på för tillfället. Och vem bryr sig egentligen om hur länge äggen kokar? Man måste ju våga leva lite också.

Pu sa...

Haha, första en och en halva punkten trodde jag du var seriös, men jag började undra lite sen! Damn, inget mer coca-cola om nätterna för mig!