måndag, mars 16, 2009

Den oprofessionella mailaren

Jag har två skolmailadresser, från vilka mailen vidarebefodras till min hotmailadress. Därför får man med stor säkerhet svar från min hotmailadress när man har mailat mig och det kanske kan vara förvirrande. Faktum är att jag inte ens vet vad det står för namn som avsändare på mailen som skickas från min hotmail. Jag har haft mitt hotmailkonto sedan jag gick i 3:an-4:an, så avsändaren kan vara Reidar Dahlén likaväl som den kan vara Marcus Gehlin (vilket i och för sig inte heller är mitt riktiga namn (Gelin) men ändå nära nog för att de skall fatta att det är samma person som svarar).

Ibland när jag ska skicka iväg ett viktigt mail brukar jag logga in på skolmailen och skicka det därifrån. Jag tycker personligen att det ser lite proffsigare ut, och det är väl lika bra att börja vänja sig; det skulle se dumt ut om jag sköter mina mailkontakter via msn för resten av livet. Men vafan, varför ska man inte använda det smidigaste systemet liksom? Synd bara, som sagt, att mitt konto är så gammalt. mmcm54321@hotmail.com representerar inte riktigt mig i dagsläget.

Inga kommentarer: