onsdag, mars 18, 2009

Livlinan

Just nu lever jag och min gode vän Jesper C på livlinan - ett gemensamt bankkonto som vi sätter in matpengar på varje månad. Varken jag eller min gode vän Jesper C förstår riktigt varför, men denna månaden har varit rekordartat fattig. Jesper är nere på noll (förutom en femtiolapp som han hittade i fodralet till sina öronproppar) och jag är inne på sista hundringen.

Som om inte det vore nog så tär våran fattigdom dessutom hårt på livlinan. Nu med en vecka kvar till CSN är det bara 650 kronor kvar. Faktiskt inte ens det eftersom min gode vän Jesper C betalade sitt WoW-konto plus uppgraderingen Wrath of the Lich King direkt från matkontot nu på kvällen. Han blev sjukt sugen på att lira igår när mattis köpte sitt epic flying mount och visade upp störda flyghastigheter med sin lvl 80 priest.

Mattis vet ännu inte om att Jesper har nallat av matkontot och han kommer säkert bli ganska sur när han får reda på det, men han får skylla sig själv eftersom han vägrade låna jesper stashen. Nu är det upp till Jesper att försörja oss: han får farma WoW-guld och sälja till giriga tyska G@M£R$.

1 kommentar:

Ma sa...

Ta bra betalt av den som är inneboende vet ja! Hyra, matbidrag, slitage....etc