måndag, mars 16, 2009

Tentalugnet

Sedan jag klarade fyra(!) tentor i julas känner jag mig inte alls speciellt stressad över det här med tentor längre. Jag ligger rätt bra till med omtentor nu och känner att jag har koll. Det känns mycket skönt.

Tyvärr gör detta att det blir mycket svårare att motivera sig till att plugga på tentor. Hittills under tenta-p har det trots det känts mycket bra, jag är ganska säker på att jag har klarat båda mina ordinarie tentor. Men så imorgon är det dags för min ärkerival: TPPE58. Det är en fruktansvärt tråkig ekonomikurs vars tenta jag fått underkänt på fler än två ggr gånger. I söndags var det ett år sedan jag första gången försökte mig på den jäveln, och imorgon är det dags igen. Utgången är extremt oviss; jag kan klara den eller få underkänt. Något som är skönt: det spelar inte så stor roll.

Nu ska jag iväg och lira studentmatch. Börja alltså att hålla tummarna nu och håll dem tills imorgon klockan 1200, då jag förhoppningsvis har klarat TPPE58.

Inga kommentarer: