måndag, mars 02, 2009

Varför kan alla andra sova på tåg?

Enda chansen för mig att få en blund på tåget är om jag sitter på fönsterplats och kan luta mig mot väggen. Tyvärr har man av någon anledning börjat sätta sätena allt längre ifrån väggen, vilket innebär en jävligt lång resa för mig.

Jag blir grymt irriterad på människor som bara kan luta sig tillbaka och somna, helt utan stöd för huvudet. Om jag skulle nicka till i en sittande ställning skulle huvudet direkt falla åt sidan eller framåt och väcka mig. För varje gång huvudet far iväg blir man allt mer irriterad, och att sedan se en gubbe sitta rakt upp och ner och sova som ett barn blir liksom droppen som får bägaren att rinna över. Det borde vara förbjudet att sova på tåg.

Annat som borde vara förbjudet är:
1.
Idioter som inte tror att de stör när de har högsta volymen möjligt påslaget i hörlurar som läcker ut ungefär 100 % av ljudet.
2. Tanter som hela tiden väser "men Ozzy!" åt sin hund medan Ozzy nästan kvävs i kopplet i sina desperata försök att komma iväg till en söt honhund.
3. Fullgubbar som får köpa öl i bistron fast de uppenbarligen redan är påverkade.
4. Coola killar som kan prata ashögt om coola grejer och öl.
5. Tjejer som kan prata ashögt om MVGn och lärare och killar och fester och de bästa böckerna och smink och läxor och om gymnasiet och om cider.
6. Alla som har en ful röst.
7. Borlängebor.

Inga kommentarer: