onsdag, mars 28, 2007

Bosses glasshets

Idag var vi nere på Bosses igen. När vi köat ett bra tag kom vi in och fick beställa. Jag hade bestämt mig för två av tre smaker som jag ville ha när det var min tur.

Glasstjej: "Kan jag hjälpa dig?"
Jag: "En kula jordnöt, en kula vanilj och.. Ehm.."
Jag tänkte en-två sekunder.
Glasstjej: "Marängsviss är gott!"
Varpå hon kastade på en kula marängsviss innan jag ens hann öppna munnen.
Jag: "Då tar jag väl det då..."

Riktiga Soup-Nazi-takter på Bosses alltså.

11 kommentarer:

Sofia sa...

haha, men gott är det!

Anonym sa...

haha bosses är bäst:)

Caroline sa...

Bosses är suveränt. Lite chockad man blir av en sådan grej bara ;D

Malin sa...

Var det inte värt det? marängsviss är ju trots allt den godaste smaken ;)!

Sandra sa...

Bosses har bästa glassen i landet....sjuuukt god är den...slår allt...

Sanna sa...

Bosses är grymme :D Synd att man inte bor kvar i stan :/

Pethet Björnsson sa...

Aha, så att om du slänger på en kula på en strut, för en kund som uppenbarligen köat länge, men som trots det inte kunnat bestämma sig, så är man Nazist?????Såg att du var 20, förklarar en del....../Pether

Marcus Gehlin sa...

Såg att du stavar Peter med h. Det förklarar en del...

Anna sa...

Själv bor jag i linköping sen mer än 1 1/2 år tillbaka åå har inte varit på bosses! alla som ja känner säger att de är ett brott så ja får väl knalla dit snart..

Hanna sa...

De är snabba på Bosses, bäst att vakta tungan innan man får nått man inte hade tänkt sig att ta. Men det positiva är att glassen är att dö för så det är derför man går dit igen :)

Marcus Gehlin sa...

Råkade hitta den här kommentaren idag och blir helt jävla upprörd. Till Pether om du läser detta: du är dum i huvudet. Kommentera inte inlägg som du inte förstår, alternativt: se Seinfeld och återkom.