måndag, mars 26, 2007

SJ-Häxan


Jag var nere på tågstationen idag för att köpa en biljett hem till Falun. Jag bad trollpackan i kundservice leta fram det tidigaste tåget. Det var klockan 0605 och kostade, enligt trollpackan, ca 560 kronor. Jag frågade om det fanns något billigare, och köpte sen biljetter på ett tåg som gick 0615 men som hade tre byten och två timmar längre restid. Dessa gick lös på ca 270 kr.

När vi kom ut från kundservicen skulle Ala visa hur mycket pengar jag hade sparat på att köpa mina biljetter i snabbautomaten. Vi kollade upp båda resorna och i automaten kostade den två timmar kortare resan också 270 kronor. Jävla trollpacka som lurar på mig sex timmar och tre byten. Feg som jag är vågade jag heller inte gå tillbaka och säga åt kärringen. Vad drygt!

6 kommentarer:

Grynboll sa...

Fan för SJ, soppigt att dom gör så, nästa gång går du in o gapar högt!

AL sa...

O vad har du nu lärt dig av detta???...Fel svar!Rätt svar: Lyssna alltid på Ala

Syrran sa...

skärpning mackan! men .. det hade inte jag heller vågat :) höhö.

rune sa...

hört talas om internet?? sj.se?

Johan sa...

Men herregud,du far ju skylla dig sjalv av 2 anledningar..1. varfor finns det automater..? Jo for att man pa IKEA manér ska fa ner priserna genom att gora mer sjalv, givetvis kostar det alltid mer att kopa nanting "i butik" an i automater.. Den du pratar med ska ha lon, lokalerna kostar pengar, elen osv..2. Klagar man inte far man skylla sigsjalv av just den anledningen..

Marcus Gehlin sa...

Läser man mellan raderna i mitt inlägg tycker jag det skriker "Jag får skylla mig själv och jag vet det, jag behöver baraq någon att vara arg på." om det hela.