onsdag, mars 28, 2007

Ice Cream-Nazis

Igår var vi nere på stan för att fira solens härlighet och vårens ankomst. Detta görs givetvis bäst med glass, och var går man då om inte till Bosses? När jag stod i den långa kön utanför Bosses kom jag att tänka på avsnittet i Seinfeld när Jerry, George och gänget köar för att köpa stans bästa soppa, hos The Soup-Nazi.

Situationen på Bosses är faktiskt väldigt lik den hos Soppnazisten. Först måste man köa jättelänge och när man kommer in gäller det att vara med på noterna. Bakom disken står ett gäng glasstjejer och slevar upp kulor för glatta livet. Precis som hos Soppnazisten antar jag att det gäller att hålla sig på god fot med de brudarna. Jag vet i alla fall att jag skulle ha rätt kort stubin efter en dag på det stället.

"No ice cream for you!"



Klicka på bilden för att se den i hela sin härlighet.

3 kommentarer:

Sanna sa...

Åh. När man har tagit första glassen på Bosses. Då vet man. Då vet man helt säkert att det är vår. :)

Emy sa...

fan va kul! haha. Dom har inte frågat mig än. Vet inte omdet är bra eller dåligt. Jag skulle antagligen falla för frestelsen. Jag menar, en gigantisk pommes frites!

aldrig i livet sa...

Som köerna ser ut framför Bosses glass. Borde inte det ge böter till kiosk ägaren. Man kan inte passera på trottoaren, utan att måste gå förbi med en långsväng, nästan mitt på gatan. Sedan kommer jag och förbli arg om någon smartass bara nämner ordet bosses glassbar på sitt valborgstal som ifjol på borggården. Man behöver inte bli överspytt med smygreklam. Hoppas det blir mera som säljer så får man billigare glass;)