tisdag, mars 06, 2007

Om hur tjock jag skulle vara om jag bodde i USA

Jag önskar att Sverige vore lite mer som USA. Det kan ju inte bara vara jag som äter upp 250g ostbågar på tjugo minuter. Borde det inte finnas större påsar att köpa? Det känns ju dumt att köpa två. Köper man två på en gång så ser man ut som ett fetto. Varför ska man behöva skämmas för att man gillar snacks?


Och det måste vara fler med mig som gärna skulle se 1,5liters-muggar på exempelvis American Take Away, Mc Donalds och Burger King. Vi sitter här i Sverige och skrattar åt amerikanarna som har 2liters-muggar, men det är bara för syns skull. I själva verket önskar vi att det fanns i Sverige också. Jag gör i alla fall det...

5 kommentarer:

Jossan sa...

Ostbågar är ett gift. Jag klämmer också en påse rätt snabbt. Ofta köper jag en stor och tänker att jag kan spara några till en annan dag. Vet inte vem jag försöker lura. Jag äter tills jag mår illa och sedan när det gått över äter jag lite till. Det är en väl utvecklad teknik. ;) Men jag är inte ett fetto än i alla fall. He he.. men en morgon vaknar man väl och inser att man är det. :P Blä..

Puckosmulan sa...

Ja du, de önskningarna får nog stå för dig.

Ida sa...

Gah! Hur får du i dig så mycket?

sandy sa...

ostbågar!!! *glansig blick* Jag är också baddare på att klämma dom snabbt. Brukar köra "ja, det ska bli skoj med lite fest" till kassörskan när jag köper två... och nj, jag är heller inte fetto!måste va nåt med våra europeiska gener som amerikanarna saknar..uppenbarligen!!

Aicha sa...

Asså.. visst ja skrattar åt amerikanerna för dem överdriver..deras fett hänger ut genom hålen på stolen och brösten (kille som tjej) har ju fan lakan som bh.Visst jag hatar att man får en liten dricka o sen efter halva menyn är drickan tom.. men man borde ha fri påfyllning tycker jag.