torsdag, maj 10, 2007

Blä för Magnumglass och blä för GB

Jag har aldrig köpt en Magnumglass. Det är sant! Jag hatar Magnum. Ofta brukar jag tänka tillbaka på tiden när livet ännu lekte, Piggelin kostade fyra kronor och det inte fanns en enda Magnumglass. Sedan Magnum kom in i leken har de flesta goda glassarna försvunnit, och de kvarvarande goda glassarna blivit mindre och dyrare. Varje år knuffas en god glass ut ur sortimentet till förmån för en töntig jävla Magnum. Magnum är för mig synonymt med förfall. GBs förfall.

4 kommentarer:

Marcus Friberg (Helsingborgsbloggen) sa...

Du har ju aldrig köpt en - men du har kanske smakat?

Marcus Gehlin sa...

En gång smakade jag. Blev sängliggandes i fem dagar.

Ida sa...

Lägg av! Magnum är det bästa.

peter sa...

Ja, nog går tiden alltid och visst förändras det mesta. Även inom glassens utveckling, kan hålla med om att Magnums utveckling är på bekostnad av övrigt sortiment. Men du, jag kan berätta att jag i livets glada dagar köpte Iglo (isglass) för 50 öre. Fast å andra sidan var det på stenåldern.