onsdag, maj 16, 2007

Världens bästa labbpar

Kom precis hem från en laboration med notch-filter, fruktansvärt ointressant var det. Jag och min labbpartner Sebban fixade det dock galant. Många påstår att vi är världens sämsta labbpar, men jag skulle vilja påstå att vi ligger någonstans i mitten. Inte sämst, inte bäst. Ungefär såhär brukar det gå till när vi frågar labbhandledaren om hjälp:

Handledaren: "Jag skulle föreslå att ni börjar med att plota de här värdena, så slipper ni sitta och chansa och mäta så mycket."
Jag: "Mmm.."
Sebban: "Jaha! Ja, men då gör vi det då."
Handledaren går
Sebban: "Vad menade han med plot?"
Jag rycker på axlarna.


Världens bästa labbpartner, dancing Sebban


Nästa vecka ska vi redovisa våran matlab-labb. Hittills har vi, liksom alla andra ettor på hela Industriell Ekonomi, inte fattat någonting. Men det ska nog gå bra.

2 kommentarer:

Mästaren sa...

En kille från Adolfsberg kan det där. Men annars har du rätt i sakfrågan.

Tjuvlyssnare sa...

En konversation från förra fredagen när Marcus skulle skriva labbrapport:Marcus: Du har ju fan inte gjort nånting, nu får du hjälpa mig skriva.Sebban (sitter vid datorn bredvid o slösurfar): Nej jag orkar inte och är upptagen, gör det själv!Marcus: Men vafan!! Vi är världens sämsta labbgrupp!Sebban: Nee, säg inte så...10 minuter senareSebban: Okej jag kan hjälpa dig liteMarcus: TackSebban: Förlåt att jag inte hjälpte till tidigareMarcus: Förlåt att jag sa att vi är den sämsta labbgruppen. Jag menade inte det.Världens bästa labbgrupp vet jag inte om ni är, men definitvit den gulligaste=)