måndag, maj 14, 2007

Chokladtårtan i Ryd

Jag har tidigare tänkt att skriva om att jag är på godis- och läskstrejk. Inget mer godisätande, och inget mer läskdrickande. Naturligtvis ganska svårt att hålla, så idag tänkte jag att jag skulle baka en kaka.

När jag satt och funderade över recept så kom jag på att de har en jättegod chokladtårta (pulverbak) på Hemköp i Ryd. Den fick det bli tänkte jag och knallade ner till Hemköp. Väl där blev jag besviket varse om att chokladtårtorna var slut. Just som jag stod och funderade över om jag skulle ta brownies eller lyxchokladkaka kom en tjej och en kille springande bakom mig. Tvärt stannade tjejen och sa på engelska till killen: "Neej! Den är ju slut!"

Efter en liten stund gick de besviket därifrån med två paket lyxchokladkaka. Jag å andra sidan bestämde mig för småkakor, men vid den hyllan stod en tjej och grät, så jag vände. Antagligen grät hon för att det inte fanns någon chokladtårta kvar. En tröstande pojkvän stod brevid och klappade på axeln, han visste säkert att chokladtårta kan vara ett känsligt ämne för oss som är sugna. Hur som helst så gick jag vidare till bull-hyllan och hittade ett paket Café Brownies, som fick duga...

2 kommentarer:

lotta sa...

de va morgon o de regna, du är förlåten :-)

Anna sa...

Hahaha, det händer mycket spännande i Ryd :)(undrar om det märksa att jag inte har annat att göra än kommentera bloggar)