tisdag, maj 22, 2007

Röka i sängen

Vaknade med lite av en chock i morse när jag på radion hörde att ett trevåningshus i Herrhagen, Falun, hade brunnit och två personer hade omkommit. Det är nämligen så att min mamma och min bror bor i Herrhagen i ett trevåningshus. Jag gick upp och kollade på internet, och som väl var så var det inte vårat hus.

Jag har läst att branden antagligen orsakades av sängrökning och jag måste bara fråga: Vem i helvete är så dum att han/hon röker i sängen? Har inte sängrökning varit brandorsak nog många gånger? Lär sig folk aldrig? Jag ser framför mig en gammal pensionär som ligger där och blossar. Orkar inte gå upp ur sängen för att ta sin cigg. Helt plötsligt somnar pensionären bara, mitt under rökningen! Händer det verkligen? Om man är så jävla trött, då börjar man väl inte röka? Är folk helt jävla dumma i huvudet? Jag bara undrar.

Inga kommentarer: