måndag, maj 07, 2007

Eragon


Igår såg jag filmen Eragon, och den lämnade mig med många frågor. Här är några:

1. Varför låter draken jättecool och arg när den ryter, men som en kärring när den pratar med Eragon?
2. Hur kunde draken gå från en bäbis till fullvuxen på tio sekunder?
3. Varför har draken päls och fjädrar?
4. Ska det föreställa någon slags hyllning till Tolkien när den där elaka snubben skickar ut svarta varelser för att återta hans käraste ägodel?
5. Vad har John Malkovich att göra i en sådan fruktansvärd skitfilm?

Tacksam för svar.

1 kommentar:

Sara sa...

Såg namnet på ditt inlägg och kände att jag var tvungen att kommentera. Jag är ledare för små barn i en fritidsgrupp och där har vi en pojke som är helt besatt av Eragon, det är det enda han pratar om. Uppenbarligen så tycker han att den är mycket bättre än vad du tycker att den är :PKänner att jag måste se filmen nu och bilda mig en egen uppfattning. Har dock inga svar på dina frågor :PKram på dig